Wat staat er op de planning?

The Apache Trail:

De dag na aankomst vertrekken vanuit Phoenix richting Tucson, maar we zijn in Amerika en het zou zonden zijn om dit via de gewone snelweg te doen. Dus wij kiezen voor een omweg via The Apache Trail.
Deze is gedeeltelijk geasfalteerd en gedeeltelijk offroad.

Tucson:

In Tucson gaan we dan onze eerste Nationale Parken bezoeken, het Saguaro NP. Dit NP bestaat uit een Oost en een West kant. Dit park heeft zijn naam te danken aan de gigantische saguaro-cactus.

Wat valt er zo nog allemaal te zien in Tucson:
- we gaan een bezoekje brengen aan Bart en Evy :-)
- Sabino Canyon
- Mount Lemmon
- Pima air museum and boneyard, groot museum van vliegtuigen
- een paar uitstapjes naar dingen die in de buurt liggen
Tombstone, een oud cowboydorpje
Mission San Xavier del Bac, een kerk uit de 1800 eeuw
In Tucson is veel te zien dus we zijn er nog niet helemaal uit wat we hier allemaal gaan doen.

Petrified Forest NP:

Van Tucson gaat het dan naar Holbrook, hier heb je het volgende Nationale Park, Petrified Forest NP. Hier ligt de grootste verzameling versteende bomen ter wereld, een proces dat vele eeuwen in beslag neemt.

Petrified Forest NP

Canyon de Chelly, Shiprock en The Four Corners:

De volgende dag gaat onze roadtrip naar Cortez, maar ook hier rijden we niet rechtstreeks naartoe. We passeren eerst lang Canyon de Chelly. Dit is geen Nationaal Park maar een Nationaal Monument.

Canyon de Chelly

White house ruins

Vanuit Canyon de Chelly gaat het richting Shiprock, een rots in de vorm van een "schip".

Shiprock

Na Shiprock maken we nog één stop bij The Four Corners Monument alvorens we koers zetten richting Cortez. The Four Corners Monument is een plaats waar de vier staten, New Mexico, Colorado, Utah en Arizona samenkomen. Dit is de enige plaats in heel The USA waar er vier staten samenkomen.

The Four Corners Monument

Mesa Verde National Park:

De dag erna gaan we in Cortez het Nationaal Park, Mesa Verde bezoeken. Mesa Verde NP is het enige Nationale Park in Amerika waar het niet gaat om de natuur, maar om de geschiedenis van de vroegere bewoners.

Mesa Verde NP

Moab;

Dan zetten we onze reis verder naar Moab. Hier verblijven we 3 nachten, dit omdat hier ongelooflijk veel te zien en te doen is.
In Moab heb je 2 grote Nationale Parken: Arches NP en Canyonlands NP, je hebt er ook Dead Horse Point State Park.

Arches NP
Canyonlands NP
Shafer Trail, Canyonlands NP
Dead Horse Point State Park

Goblin Valley State Park:

Vanuit Moab gaat het richting Capitol Reef NP, maar onderweg stoppen we nog even om het mooie Goblin Valley State Park te bezoeken. Hier staan mooi gevormde rotsfiguren, die lijken op boosaardige kabouters.

Goblin Valley State Park

Little Wild Horse Canyon:

Ook zouden we een tussenstop willen maken bij Little Wild Horse Canyon, maar dit gaat een beetje afhankelijk zijn van het weer. Als het slecht weer is, is dit te gevaarlijk om te doen vanwege de flash floods. Het is een slot canyon die vol met water loopt als het regent.

Little Wild Horse Canyon

Capitol Reef NP:

Vervolgens zetten we die dag de koers verder richting Capitol Reef NP, onze eindbestemming van die dag en voor de komende 2 dagen. Dit is een vrij groot NP waar je mooie offroad trail kan rijden en mooie wandelingen kan maken. Het is een iets minder bekend NP bij de toeristen, Maar wel een van de mooiste!

Capitol Reef
Capitol Reef  NP
Burr Trail

Lower Calf Creek Falls:

Van Capitol Reef NP gaat het richting Bryce Canyon NP, een park dat we vorig jaar ook al bezochten maar door het toen slechtere weer hebben we niet kunnen genieten van dit park dus hopen we dit jaar meer geluk te hebben.
We rijden via de UT12 Scenic Byway, een van de mooiste wegen. Hopelijk hebben we mooi weer en kunnen we hier ten volle van genieten. Maar voor we naar Bryce Canyon NP gaan passeren we Lower Calf Creek Falls. Hopelijk kunnen we deze trail wandelen, het is toch een goeie 9 km, heen en terug.

UT 12
Lower Calf Creek Falls

Bryce Canyon NP:

Dan gaat de roadtrip verder richting Bryce Canyon NP. Hier waren we vorig jaar al een keer.

Bryce Canyon NP
Mossy Cave Trail, Bryce Canyon NP

Zion NP:

Na Bryce NP gaat het richting Zion NP, Dit NP bezochten we ook al vorig jaar, maar dit is en blijft een van onze favoriete NP. We zijn in Amerika en kiezen dus niet voor de kortste weg van punt A naar punt B. We maken een omweg via Cedar Break NM en Kolob Canyon. Dit laatste behoort tot Zion NP.
In Zion NP zullen 2 dagen verblijven.

Cedar Break NM

Kolob Canyon

Zion NP
The Narrows, Zion NP

Horseshoe Bend, Gooseneck SP, Moki Dugway en Muley Point:

Van Zion NP gaan we dit jaar niet naar Las Vegas. Aangezien ik dit jaar moeite had met kiezen waar we juist naar toe zouden gaan, heeft Wouter mogen kiezen en hij wil het drukke Vegas mijden. Hij wil liever de rust van de natuur opzoeken. Dus hebben we besloten om via Page naar Monument Valley te rijden en zo door naar Mexican Hat. Een beetje verder dan Mexican Hat heb je Gooseneck State Park, Moki Dugway en Muley Point.
Vooral bij die laatste 2 heb je een prachtig uitzicht over Valley of The Gods en zie je de rotsen van Monument Valley in de verte liggen

Horseshoe Bend, Page

Gooseneck State Park

Moki Dugway
Muley Point

Valley Drive en Coal Mine Canyon:
Dit jaar zouden we graag de Valley Drive rijden in Monument Valley. Dit is een 17 mile lange onverharde weg door Monument Valley. Vorig jaar hebben we dit niet gedaan omdat we veel te laat aankwamen en je hier toch een dik uur of twee uur voor moet rekenen. Na Monument Valley gaat het richting Tuba City en daar bevindt zich Coal Mine Canyon.

Valley Drive, Monument Valley

Coal Mine Canyon

Grand Canyon en Williams:
Van Tuba City gaat het naar de Grand Canyon. Aangezien we vorig jaar slecht weer hebben gehad en we de wolken zagen hangen in de Grand Canyon vonden we het wel een leuk idee om er weer langs te rijden omdat we er toch zo kortbij zijn. Dus hopen op goed weer  :)
Na de Grand Canyon gaat het naar Williams, vorig jaar waren we hier ook maar enkel in het dierenpark Bearizona. Nu willen we graag het oude stadje dat tot de Route 66 behoord, bezoeken.

Grand Canyon

Williams, AZ

Meteor Crater:

Dit is een krater die 50 000 jaar geleden is ontstaan toen de Canyon Diablo Meteoriet hier insloeg. De meteoriet had waarschijnlijk een diameter van ongeveer 50m en een gewicht van 300 000 ton

Meteor Crater

Walnut Canyon National Monument:

Hier willen we naartoe om een mooie wandeling te maken. Aangezien we die dag redelijk lang in de auto moeten zitten willen we toch even de benen strekken.

Walnut Canyon National Monument

Van Flagstaf gaat onze trip verder naar Cottonwood. Misschien dat we nog eens via Sedona rijden naar Cottonwood maar daar zijn we ook nog niet uit.

Prescott en de Granite Dells:

Van Cottonwood rijden we verder via Prescott naar Phoenix onze eindbestemming.
Onderweg willen we ook nog een kijkje gaan nemen in Prescott en de Granite Dells, een groot helderblauw meer met langs de oever talrijke kleine ronde rotsen, de Granite Dells.

Prescott
Granite Dells

En dan komen we terug aan waar we 20 dagen eerder begonnen zijn en breekt zo het einde van onze vakantie aan :(
Maar we hebben nog een volledige dag om te spenderen in Phoenix zelf. Ik vermoed dat we vooral gaan genieten van het, hopelijk, mooie, warme weer. Op de planning staat in de voormiddag een bezoekje aan Phoenix Zoo en namiddag lekker zwemmen en genieten van onze laatste namiddag in Amerika.