Dag 3: Tucson

Zaterdag 9 juli 2016
HotelHampton Inn & Suites Tucson East/Williams Center
Temperatuur:  40°C
Aantal gereden miles: 50 miles

Gisteren als een blok in slaap gevallen, vandaag pas wakker om half 7. Man wat hebben we allemaal goed geslapen. Volledig uitgerust kon onze eerste volle dag in Tucson beginnen. We stappen het hotel buiten en meteen valt de warmte op je. Het is hier verdikke warm :-)
Met de koffer vol met water vertrokken we richting Saguaro West NP. We reden via de Gates Pass naar ons eerste nationale park van onze vakantie. Wat een mooie Pass, wauw. We hebben echt genoten om hier te rijden.

uitzicht vanop de Gates Pass

Gates Pass

uitzichtpunt vanop de Gates Pass

zo mooi!!!
Eens aangekomen in het Saguaro NP, kochten we onze Annual Parkpas. Deze is weer geldig voor 1 jaar en je mag er alle nationale parken mee binnen.
We reden er Bajada Loop Drive, weer zo een mooi stukje natuur. We worden hier nogal verwend :-) dit was weer een offroad, maar minder bumpy als gisteren.

Het was ondertussen middag en onze maagjes begonnen weer te knorren. Ergens voorbij de helft van de Bajada Loop Drive, sloegen we rechts in naar een Pincnic Area. Hier hebben we gezellig onze lunch opgegeten en genoten van de natuur rondom ons. We waren hier helemaal alleen. Het was hier prachtig!
Je kon er ook een korte trail wandelen van 800 meter. Wij dachten dat dit wel zou lukken en met volle moed en allemaal een fles water begonnen we aan de trail. Ik denk dat we maar goed halfweg waren dat we ons hebben omgedraaid. Het was zo verschrikkelijk warm, dat het gewoon onmogelijk is om een wandeling te maken. Echt spijtig. Maar we moeten ons gezond verstand gebruiken.

picknicken

het begin van de trail

Na o
heelhuids terug aan de auto geraakt :-)
Na ons bezoekje aan Saguaro NP ging het richting Mission San Xavier del Bac. Een missiepost gebouwd in de 18e eeuw. Echt een hele mooie kerk. De kerk is een aantal keren beschadigd geraakt, eenmaal door een aardbeving en eenmaal door een blikseminslag.
We hebben er een mooie kaars gekocht voor mijn oma die pas overleden is en al onze andere overleden grootouders.

in de verte zie je de missiepost liggen

Mission San Xavier del Bac

een kaarsje branden

Namiddag stonden er nog dingen op het programma, maar omdat het zo warm was, en de kinderen al even aan het vragen waren om te gaan zwemmen, hebben we de plannen laten vallen en hebben we een duik genomen in het zwembad. Echt verfrissend was het niet want het water was gewoon warm :-)
's Avonds hebben we iets kleins gegeten op de kamer en zijn we nog even langs de Mall gereden waar Evy werkt. Natuurlijk zijn we niet met legen handen naar huis gegaan, want ik heb een handtas gekocht :-) Merciekes Evy!
Nu sevens op tijd het bedje in want morgen gaan we nog een klein stukje van Tucson verkennen en namiddag gaan BBQ'en met Bart en Evy.