Dag 19: Cottonwood - Prescott - Phoenix

Maandag 25 juli 2016
Hotel: Green Tree Inn & Suites Phoenix
Temperatuur:  43°C
Aantal gereden miles: 150 miles

Deze morgen zijn we tegen 7u opgestaan. We hebben ontbeten op de kamer want vandaag hadden we geen ontbijt inbegrepen, maar dat is niet zo erg. We verzinnen zelf wel iets. Tegen 8u waren we klaar om aan onze laatste rit van deze vakantie te beginnen. Met pijn in het hart want dit betekent ook dat onze vakantie bijna om is :-(
Onze eerste rit ging naar Jerome, een oud kopermijn stadje. Dit was niet zo ver rijden van Cottonwood, waar wij hadden overnacht. We hebben hier wat rondgereden en zijn dan stilletjes verder gereden naar Prescott.

in de verte ligt Jerome

Je hebt hier prachtige uitzichten

in de verte Prescott

mooie ranches
Hierna ging het naar de Granite Dells,van Lake Watson. Wauw wat een mooi fenomeen om te zien. Dit zijn grote graniete rotsblokken, het is een heel speciaal zicht. Fantastisch om dit te kunnen en mogen zien.
Granite Dells

Lake Watson

wauw

Na een tijdje rondgewandeld te hebben bij Lake Watson en het nemen van de nodige foto's en herinneringen zijn we even Prescott zelf ingereden. Het ziet er echt supergezellig uit. Echt een mooi stadje. Maar het was ondertussen weer zo warm geworden, 40°C. Het begint serieus door te wegen op iedereen. Die warmte kruipt toch serieus in onze kleren.
In wandelen had niemand nog zin, hoewel het sowieso niet verantwoord zou zijn, denk ik.
Dan maar door richting Phoenix, naar ons hotel met zwembad :)

Prescott

ik weet niet welk gebouw het is, maar het is prachtig

de Saguaro's komen er terug aan :)

we zijn terug in Phoenix, 6 rijvakken
Het was ondertussen al middag geweest en we hadden nog niet gegeten. Dus hebben we maar eerst voor een dessertje gezorgd :-) Wie weet komen we wel nooit meer terug :-)
Dus op naar The Cheesecake Factory. Wouter wou het dan maar in één keer fatsoenlijk doen, dus hebben we er maar twee besteld. En ze hebben gesmaakt :-) Waarom kunnen ze dit niet openen in België?

Nadat onze buikjes gevuld waren met Cheesecake zijn we naar ons hotel gereden, en amai, ik moet zeggen, dat heb ik goed gekozen :-) Een suite met twee Queen size bedden. Hier kunnen we gerust nog wel een beetje langer blijven.

We hebben dan toch maar al de overschotjes die we hadden opgegeten want op Cheesecake alleen kan je niet leven :-)
Na al dat eten zijn we naar het zwembad getrokken, want het was ondertussen 43°C, niet normaal. Als je buiten komt lijkt het of er iemand met een warme föhn op je blaast.
Het zwembad was dan ook niet echt verkoelend want het water was gewoon warm, ik denk 37°C. Het was net of je in een warm bad stapte.
We hebben een goed uurtje gezwommen en hebben dan besloten om maar eventjes een kijkje te gaan nemen in de Mall. Hier hebben we gewoon wat rondgewandeld, zo komen we toch weer aan een wandeling voor vandaag :-)

Tegen de avond hebben we dan besloten om te gaan eten in the Outback Steakhouse. Wat een prima keuze, hmm dat heeft weer heerlijk gesmaakt!
Eerst kozen we voor de Bloomin' Onion, hmm zoooo lekker. Daarna volgde als snel brood en ons slaatje dat je er bij krijgt. En daarna de steak, voor mij gewoon met frietjes en voor Wouter met Homemade Garlic Mashed Potatoes. Bram ging voor de chicken fingers en Emiel koos enkel voor frietjes. We kwamen rond en gezond terug buiten. Wat hebben we weer superlekker gegeten. Een dessertje ging er nu echt niet meer bij, jammer.

Na het eten hebben we nog wat gezwommen, in de hoop nu wel een beetje te kunnen afkoelen. Na al dat eten en zwemmen van vandaag waren de kindjes vroeg moe. Ze liggen braaf te slapen terwijl Wouter en ik nog een beetje TV kijken. Morgen wordt een laatste keer genieten want overmorgen komen we al naar huis :-(
Het zal morgen dus de laatste keer zijn vanuit de USA.