Dag 8: Moab

Donderdag 14 juli 2016
Hotel: Inca Inn Moab
Temperatuur:  36°C
Aantal gereden miles: 120 miles

Zoals gewoonlijk zijn we ook vandaag weer vroeg opgestaan. Ze geven hier de komende dagen namelijk meer dan 100°F dus we wouden vroeg op pad. Zo gezegd, zo gedaan. Tegen 8u hadden we ontbeten en waren we klaar om naar Arches NP te gaan.
Gelukkig was dit niet ver van ons hotel. We waren zeker niet de enige die er zo over dachten. We hebben hier weer ten volle genoten van dit park, wat is het hier prachtig. Omdat het nog vroeg was hebben we toch enkele trails kunnen wandelen. We deden oa de loop in the Windows Section, we deden Upper Delicate Arche Viewpoint en liepen naar The Skyline Arche. De jongens hebben flink gewandeld, voldoende water gedronken en genoten van het klimmen en klauteren. Ze hebben zicht vandaag heel erg goed geamuseerd, ondanks dat het zo warm was.
Buiten wandelen deden stopte we ook bij elke viewpoint om wat foto's te nemen.

Arches National Park

Park Avenue

de jongens bij Park Avenue

Balanced Rock

Balanced Rock vanuit een ander kant gezien

Zoek Emiel en Bram  :)

Daar ergens onder de Arch staan wij

Bijschrift toevoegen

Wat een prachtige wandelingen hebben ze hier
 We wandelde ook naar het viewpoint van Delicat Arch, de bekenste Arch van Moab. Dit was een vrij zware wandeling omdat we helemaal tot boven op de berg moesten. De wandeling naar de Arch zelf hebben we niet gedaan omdat dit een zware hike is en zeker bij dit weer afgeraden wordt. We hebben dus een foto met de bekende Arch op een afstand :)

trail naar Delicate Arch Viewpoint

Delicate Arch

Na Delicate Arch ging het naar Fiery Furnance Viewpoint. Manman wat een uitzichten hier. We konden hier wel een hele dag blijven zitten en genieten van het uitzicht. Wat is het hier mooi!

Fiery Furnance Viewpoint
 We was ondertussen toch al middag en het begon goed warm te worden, de zon brandde echt op onze schouders. We hebben ons toch nog aan een laatste trial gewaagd :) we konden het niet laten. Het is hier zo leuk om te wandelen. Gepakt met water gingen we op pad.

Skyline Arch
Na deze wandeling was het ondertussen bijna 12u30, en hebben we ons terug naar Moab begeven. Het was te warm geworden, dus we hadden de kinderen beloofd om wat te gaan afkoelen in het zwembad na het middag eten. Ze hebben weer genoten van hun duik in het zwembad. Het was zalig fris water. Echt de verfrissing die we nodig hadden.

onderweg terug naar de uitgang van het park

in de verte Moab
Tegen half 4 hebben we dan opnieuw onze spullen bij elkaar genomen en zijn we vertrokken richting Canyonlands NP.
Ik had thans tegen de kinderen gezegd dat we hier enkel maar gingen rondrijden en enkele foto's gingen maken maar we konden het niet laten om toch een beetje te wandelen, maar uiteindelijk vonden ze het een super toffe wandeling en vonden ze het helemaal niet erg :)

Canyonlands NP

Shaffer Trail

Shaffer Trail vanuit een ander plaats getrokken

daar beneden het verlengde van de Shaffer Trail

Grant Viewpoint Overlook

de jongens bij Grant Vieuwpoint Overlook

We deden een korte wandeling van ongeveer 0.8 km naar Mesa Arch, deze kent waarschijnlijk iedereen van de achtergrond van Windows, van jullie computer.
De foto op jullie computer is enkel in de winter getrokken, dus helemaal hetzelfde kregen we het niet :)
Mesa Arch, bekend van de Windows achtergrond

Mesa Arch

Na onze wandeling was het ondertussen al 19u00, dus we waren hier ook alweer een tijdje aan het rondrijden. Erg toch dat de tijd hier zo omvliegt. De dagen zijn voorbij voor we het goed en wel beseffen. Dus maar terug richting Moab om iets eten te voorzien en nog een duik te nemen in het zwembad van ons hotel. Dit hadden we de kinderen namelijk beloofd omdat ze zooooo flink zijn geweest en zo goed gewandeld hebben vandaag.
Morgen gaan we waarschijnlijk nog één grote wandeling doen en een beetje rondrijden. Morgen is alweer de laatste dag hier in Moab, daarna gaat het richting Capitol Reef NP in Torrey.
Hier slapen ze ondertussen allemaal, dus ik ga ook maar eens mijn bedje in zodat ik morgen ook weer vroeg op kan voor hopelijk weer zo een leuke, toffe dag als vandaag.